Ahşap boyama Origami Tarifler # Sadece sevdim Gezmece görmece Image Map

17 Mayıs 2013 Cuma

Ispanaklı Ekmek



acılı ıspanaklı ekmek tarifi


Yapımı gayet basit ama tadı çok güzel bir tarif vermek istiyorum. Aslında buna tarif de denmez ya. Hamuru tamamen göz kararı yapıyorum. Aldığı kadar un ifadesi pek bi can sıkıcıdır biliyorum :) 

Ayrıca hamur işi olunca da genelde meşakatli gelir, uğraşılmaz şimdi deriz. Ama işten gelip akşam yemeği niyetine gayet hızlıca yaptım. Zaten tüm hamurları kapattığınızda zaten yarısı pişmiş oluyor, kalanı pişerken bir yandan da karnızı doyurabiliyorsunuz :) 

Farklı fotoğraflarla desteklemek isterdim bu postu ama hem gece çekimler güzel çıkmıyor, hem de vakit darlığı pek müsade etmedi maalesef. Affınıza sığınıyorum bu konuda.

Çok uzatmadan tarife gelmek gerekirse malzemeler şu şekilde: 


Hamur  :  un, su, tuz (1 silme tatlı kaşığı kadar)
            
       
İç Malzemesi :  1/2 kg ıspanak
                          1 büyük boy / 2 orta boy soğan
                          pulbiber
                          tuz

Öncelikle biz sabah kalvaltı da yemeyi sevdiğimizden ben biraz fazla yaptım (Ayrıca arkadaşıma da sözüm var, yaptığımda mutlaka ona da getiriyorum). Dolayısıyla ben 3 bardak un kullandım ama kişi başı 1 bardak un olarak hesap edebilirsiniz. 1 tatlı kaşığı kadar tuzu una karıştırıp, yavaş yavaş su ilave ettim. Kıvamı mantı hamuru gibi diyebilirim. Bu bir şey ifade etmiyorsa elinize yapışmayacak kıvamda olmalı ama çok da katı olmayacak. Hamur çok katı olursa pişirdiğinizde hamur çok kuruyor. Hamuru istenen kıvama getirdikten sonra cevizden biraz daha büyük bezeler yaptım.  Merdane ile bu bezeleri açıp içine de harcını doldurup yarım ay şeklinde kapatıyoruz. Kenarlarını iyice kıvırıp kapamak gerekiyor yoksa pişerken açılabiliyor. Yağsız teflon tavada arkalı önlü kısık ateşte pişiriyoruz. 

İç harcı için de önceden yıkanıp çok küçük olmayacak şekilde doğranmış ıspanakları yağlayıp tuzluyoruz. (ıspanakları kavurmuyoruz, çiğ olarak kullanıyoruz)  İçine yağda kavrulmuş soğanları ve pulbiberi ekliyoruz. 

Ve afiyetle yiyoruz.  


Herkese bol güneşli, bol keyifli haftasonları diliyorum



1 yorum:

  1. Kesinlikle yapılmalı ve yenmeli:)Çok lezzetliydi. Tekrar eline sağlık...Sevgilerimle

    YanıtlaSil

Image Map