Ahşap boyama Origami Tarifler # Sadece sevdim Gezmece görmece Image Map

24 Mayıs 2013 Cuma

Tini Mini Origami Elbise


Kağıtlarla pek bir haşır neşirim yine bu aralar. Seviyorum kağıtlarla uğraşmayı. Özellikle yabancı bloglarda gördüğüm o renk renk, çeşit çeşit desenli kağıtları görünce içim gidiyor, bulabilsek keşke buralarda. Biz de olanlarla idare ediyoruz işte :) Ama biraz bu gözle bakmak gerek, dergilerden ajandalardan, takvimlerden toparlıyorum bazen. Ya da aldığım bir ürünü hediye alıyorum diye paketletiyorum, mesela pembe beyaz çizgili olan English Home'dan. 

Bu sefer origami elbiseleri beğeninize sunuyorum. Her iki modelin de yapılışını anlattım (yani anlatabildiğimi umuyorum).
 
Elbiselerimi yaptım, yıkadım, astım kurumalarını bekliyorum :))   Bakalım siz beğenecek misiniz?
 
 
 





 
Bu şirin elbisenin yapımı gayet basit. Önce bir daire kesiyoruz. 3 - 4 kez ikiye katlayıp kenarlarını yuvarlayarak aşağıdaki şekli elde ediyoruz. 







Yukarıda gördüğünüz parçayı kesip çıkartıyoruz. Bu elbisenin üst kısmı olacak. 





Son olarak da büyük parçayı yukarıdaki gibi katlayarak fırfırlı etek kısmını oluşturuyoruz. Kestiğimiz parçayı yapıştırıyoruz. İsterseniz askılar kesip yapıştırabilir ya da  dilediğiniz gibi kurdele, boncuk, sim, boya ile süsleyebilirsiniz.  Süslemeler için aşağıdaki internetten bulduğum birkaç örnekten fikir alabilirsiniz. 







Diğer elbisenin yapımını aşama aşama fotoğraladım, umarım anlaşılır olmuştur. Ben de elimden geldiğince anlatmaya çalışıcam ama origamiyi anlatmak çooook zor ama ben size güveniyorum :) 
 
 
Tabiki bir kare kağıt alıyoruz. İkiye katlıyoruz ve kenarları 1. ve 2. şekilde gördüğünüz gibi ortada birleştiriyoruz. Ters çevirip yeni oluşan şekildeki (dikdörtgen) kenarları yine merkezde birleşecek şekilde katlıyoruz ve 3. ve 4. fotoğraftaki şekli oluşturmuş oluyoruz. 




5. şekildeki gibi katlıyoruz ama ikiye değil, 6. şekilde göreceğiniz gibi biraz pay bırakıyoruz. Kısa olan tarafı da geriye doğru katlıyoruz. 7. şekil arkadan, 8. şekilde önden görünüşü.



Etek pilesini yapmak için 9. şekilde gördüğünüz gibi ortadaki birleşme yerinden dışarı doğru katlıyoruz.  Her iki kenarı katladığımızda 10. şekildeki gibi görünüyor. 11. şekildeki iki kenarı katlayarak iz çıkartıyoruz. Arkasını çeviyoruz. İşte buranın izahı zor ama arkadaki düz kımı kendimize doğru çekiyoruz ve 12. şekil ortaya çıkıyor. Ya da diyebiliriz ki 12. şekli bir şekilde çıkartmaya çalışıyoruz arkadaşlar :)

 
 
13. şekilde önden görünüşü efendim. Yine arkadan devam ediyoruz. Elbisenin üst kısmındaki o kenardaki payları ortada birleştiriyoruz ama etek kısmın potluk yapacağını göreceksiniz. Etek kısmını 15. şekilde göreceğiniz gibi dışarı doğru katlıyoruz. 16. şekilde önden görünüşü.



Buraya kadar tamamsak, sıra geldi kollarına. 15. resimde göreceğiniz elbisenin üst kısmındaki dökdörtgen kısmı 17. şekildeki gibi katlıyoruz ve işte elbisemiz hazır.



Umarım beğenmişsinizdir, deneyenler de çok zorlanmamışlardır.


Herkese iyi haftasonları

Keyfiniz bol ve daim olsun


5 yorum:

  1. Çok tatlı bunlar ama...
    Ellerine emeğine sağlık...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Çok şekerler eline sağlık..

    YanıtlaSil
  3. :))) bunları gördükçe canım daha bi torun çekti:)) çok güzeller...

    YanıtlaSil
  4. hepsi birbirinden güzel ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Vallahide çok güzel

    YanıtlaSil

Image Map